A Nagy Leszokás

2023. február 12. vasárnap

2023. február 12. 07:09 - Nyári Szél

100. nap - visszaesés után 3 nappal

Na, ez a századik lett volna az a nap, amikor sokkal viccesebb lett volna visszaesni, nagyon bánom, hogy nem bírtam ki idáig, de most már mindegy :) A tegnapi nap mérlege végül 9 szál lett, de már megint úgy, hogy egészen késő délutánig csak 5-öt szívtam el, és minden további szálra való rágyújtásnál éreztem, hogy hülyeség az egész, nem akarom, nem kéne.

A visszaesés első napjától kezdve ezt érzem amúgy, hogy egyáltalán nem is értem, mi olyan krva jó ebben a cigiben, és miért is kellett nekem rágyújtanom?!

Figyelem a hatását minden alkalommal, és Ad1: egyáltalán nem nyugtat meg, sőt, a pulzusom még fel is ugrik tőle, érzem, hogy a szívemnek nem igazán tetszik. Kimelegszik és kipirul az arcom tőle (főleg az első szálaktól). Ad2: semmiféle gyönyörérzetet nem érzek sem az agyamban, sem a testemben, kétséges, hogy egyáltalán termel-e az agyam ilyenkor dopamint. Tehát egy-egy cigi elszívása után a világon semmivel sem vagyok jobban, mint előtte, sőt, rosszabbul vagyok, mivel semmivel sem vagyok jobban, ezért mérges vagyok a fölösleges rágyújtás miatt. És az értetlenkedés miatt. Miért kell ez nekem????? Ad3.: egy dekával nem vagyok koncentráltabb rágyújtás után, sem összeszedettebb, szóval az életérzésem tényleg egy icipicit sem javul tőle, hanem inkább romlik.

Az egyetlen pozitív érzés, amivel az egész visszaesés jár, az a végtelenül megnyugtató szabadságérzet, hogy mivel megengedtem magamnak a dohányzást, már nem szorítja abroncsként a tudatomat az a hülye érzés, hogy elvették a játékomat, cserbenhagytak, főképp pedig az, hogy valami tilos nekem. Tehát az önsajnálat és a dac volt a két legnagyobb ellenségem, de most lelepleződtek, és érdekes megfigyelni a belső örömöt ennek hatására. Hogy nem, nem kell sajnálnom magam, visszakaptam a játékomat, a szövetségesemet, és nem, nem tilos cigizni, itt van, nesze,  cigizz baz.meg, nincs semmi baj :) És mikor ez eszembe jut, akkor az tényleg jó, áradó, finom érzés.

És akkor ezekre a finom kis örömökre jön rá a csalódás. Hogy ez nem is jó játék, és nem is jó szövetséges, nem segít semmit, sőt elvesz tőlem. De akkor mi a fenét keres az életemben? 

Körvonalazódik egy újabb elhatározás az elszakadás irányába.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anagyleszokas.blog.hu/api/trackback/id/tr8918047286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fjudit2 2023.02.12. 11:14:01

Szia Nyári Szél!
Végigolvastam a blogodat, tetszett az őszinteséged, de a szenvedés nem. Nem akarok nagyképűnek látszani, de most már tudom,hogy van ettől százszor könnyebb megoldás, ha én ezt tudtam volna 10-20 évvel ezelőtt, biztos nem szívtam volna ezt a kis mocskot 45 évig! Egy hét volt nehéz, de nem kibírhatatlan, még egyszer elmondom a mozdulat, a megszokás hiányzott, és nem a büdös bagó, nem a füst.......hanem, ahogy te írtad a játékszered! :)  Mai napig kitéve az asztalomra, konyhába: " Erős vagyok, nem fogok soha többé rágyújtani! Én döntésem, nem kényszerít rá senki! " Első héten még volt, hogy beleolvastam Allen Carr könyvébe, belelapoztam......... de nekem tökéletes megoldás volt! Nincs kín, nincs szenvedés, megnyugvás, elengedés, öröm, hidd el, hogy ez az egyetlen megoldás. Én mindig azt mondtam, hogy soha nem tudnám letenni, gyenge vagyok hozzá........és sikerült, igaz 19 nap, de most azt érzem, hogy én már tényleg nem vagyok dohányos, és megvetem a régi énemet........holott tudom, hogy a múlt is részem. Tényleg segíteni szeretnék, hallgasd meg sötét szobába a  hipnózisos videót, lazulj el. Elbukni nem szégyen, tudom, hogy mit érzel...........mert mint írtam az utolsó doboz cigit három nap szívtam el, szégyelltem magam, hogy gyenge vagyok, voltam.....és nem is esett jól, csak a megszokás, a rutin, a barát........De milyen barát az aki nem segít, hanem megöl? Ha nekem ezzel a módszerrel ment könnyedén, nincs hiányérzetem, ezt komolyan mondom!!!! Akkor neked is sikerülni fog, én szurkolok! Azért szerezz be egy kis segédeszközt........ha annyira szükséged lenne rá, én is ezt tettem, de több mint a fele megvan, és nem érzem szükségét, hogy használjam.  Rohadt mocsok dohány, hogy ennyi évig a rabja voltunk.......... mennyi pénz!!! Én biztos , hogy soha többé nem nyúlok hozzá, büszkén társaságban is kijelentem, hogy nem vagyok dohányos, voltam, de soha többé. Legyen szép napod, és csak pozitívan!!! Az önsajnálat semmi jóra nem vezet, jön a jó idő, milyen klassz lesz csavarogni, nem kell kotorászni, hogy hol, mikor gyújtsak rá..............nem látom a megvető tekinteteket! :) Menni fog!!!!!!!!

Nyári Szél 2023.02.12. 12:01:20

@fjudit2: Köszönöm a kedves szavakat! Kitartást kívánok neked a továbbiakban! :)
süti beállítások módosítása